Uw zoon/dochter aanmelden?

Ruim voordat uw kind vier jaar oud wordt, ontvangt u van de gemeente een brief, waarin deze aanmeldprocedure wordt uitgelegd. Daarbij krijgt u tevens een overzicht van de scholen in de buurt. Als u zich oriënteert op onze school kunt u het beste (telefonisch) contact met de school opnemen.

U maakt een afspraak voor een kennismakingsgesprek, waarin we uitleg geven over allerlei zaken binnen onze school. Na dit gesprek geven we u graag een rondleiding en kunt u een kijkje nemen in onze groepen.

U ontvangt de schoolgids en een aanmeldformulier.

Voor meer informatie en voor het maken van een afspraak kunt u bellen of mailen naar:

steenuil@varietas.nl

Bezoekadres IBS De Steenuil:

Wezenland 582
7415 JM Deventer

Aanmeldingsprocedure

Na het inleveren van de aanmeldingsformulier start de aanmeldingsprocedure. Een aantal weken voordat uw kind vier wordt, neemt de leerkracht van de kleutergroep contact met u op. Meestal komen kinderen dan een week voor hun vierde verjaardag, een aantal dagdelen op bezoek.

In de laatste vier tot zes weken voor het einde van het schooljaar worden in principe geen kinderen geplaatst. Het is een periode met veel bijzondere activiteiten en de groep is dan op zijn grootst. Kinderen die in de periode tussen het begin van het schooljaar en 1 oktober vier jaar worden, zijn al vanaf de eerste schooldag van harte welkom!