Stichting Varietas

IBS De Steenuil is een Varietas school. Onze eigen identiteit is voor ons heel belangrijk. Maar als Varietas school kunnen wij in al onze eigenheid leunen op de ervaring, kennis en capaciteit van onze collega-scholen binnen de stichting. Niet alleen op onderwijskundig niveau, maar ook op het gebied van personeel, management, financiën en onderwijsinnovaties.

,,Wij delen de verantwoordelijkheid. Kunnen op elkaar leunen en denken breder.”

Stichting Varietas heeft meer dan 400 medewerkers en ongeveer 4200 leerlingen op basisscholen in Almelo, Deventer, Lochem en Twenterand. Elke dag werken wij met onze scholieren, hun ouders, leerkrachten en andere medewerkers aan kwalitatief hoogstaand onderwijs.

“Varietas” betekent “verscheidenheid”

Bovendien wordt elk kind gezien op onze scholen en hebben we naast oprechte aandacht voor hen ook oog voor hun ouders. Zij kennen hun kind immers het beste. Met onze interconfessionele grondslag willen wij onze leerlingen normen en waarden meegeven waarin respect voor jezelf en voor anderen centraal staan.

Zo dragen we als Varietas niet alleen bij aan de positieve ontwikkeling van onze kinderen, maar ook voor de samenleving als geheel.

Naar de website van Stichting Varietas